September 18, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI


Oleh : Sdr. Faiz

Dikesempetan ini, penulis ingin mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin" kepada semua umat islam di seluruh dunia amnya dan di negara Malaysia tercinta ini khususnya.

Semoga Hari Raya pada tahun ini akan membawa sejuta kemenangan kepada semua umat ISLAM. Semoga syiar ISLAM akan terus dan terus bersinar, Allahuakbar!

Kepada yang memandu, berhati-hatilah dan hormatilah sesama pemandu di jalan raya. Ingat orang-orang yang tersayang. Percayalah, detik yang paling berharga adalah apabila salam diberikan kepada kedua ibubapa kita di kampung. "Assalamualaikum, mak abah".

Pada tahun ini tiba giliran penulis ke Johor Bahru, beraya bersama keluarga sebelah isteri. Bohong jika penulis katakan yang penulis tidak langsung rasa sebak ketika berjauhan dengan keluarga penulis di Sabak Bernam, lagi-lagi di pagi Hari Raya. Tapi, inilah sebenarnya harga yang penulis kena bayar bila bergelar sebagai suami. Cuba untuk berlaku adil kepada kedua-dua pihak. Walaupun ianya bukan kerja yang mudah, namun penulis cuba melaksanakan dengan sebaik-baiknya, InsyaAllah.

Hari Raya Bukan Hari Untuk Kita Bersedih, Bergembiralah Saudara-Saudaraku.

Akhir sekali, Selamat Hari Raya Aidilfitra, Maaf Zahir dan Batin

No comments:

Post a Comment