July 30, 2009

Manchester United di Final Audi Cup


Oleh : Sdr. Faiz

Penulis merupakan antara jutaan peminat sukan bola sepak, samada dalam negara atau luar negara. Semestinya pasukan Man Utd adalah pasukan yang penulis minati dari kecil. Semalam telah berlangsung satu perlawanan bolasepak antara Man Utd vs Boca di Juniors Allianz Arena, Munich. Seperti yang penulis jangkakan dari awal, kemenangan pasti berpihak kepada Man Utd dan penulis cukup yakin.

Kemenangan 2-1 ke atas pasukan Boca, telah melayakkan Man Utd bertemu dengan satu lagi pasukan yang tak kurang hebatnya, Bayern Munich di pentas perlawanan akhir. Man Utd bakal menambah koleksi piala kejuaraan dengan kemenangan yang pasti ke atas Bayern, esok. Bagi penulis, perlawanan menjelajah Asia dan merebut Audi Cup kali ini cukup utk pasukan Man Utd menyiapkan diri menghadapi musim baru EPL yang bakal berlangsung tak lama lagi.

Nama-nama besar seperti Wayne Rooney, Ryan Giggs, Berbatov, Ferdinand, Vidic dan diperkuatkan lagi dengan kehadiran Owen dan Valencia cukup utk membuatkan pasukan-pasukan lain dari seluruh eropah bakal kempunan piala kejuaraan. Piala EPL, Piala FA dan Piala Champions League bakal dalam genggaman MAN UTD.

Viva MAN UTD

2 comments:

  1. mmng sengal..nasib jer tu...paper pn ... all the best MU... walaupun MU my old favourite team. cheers

    ReplyDelete
  2. Thank you 2x. Viva Man Utd!!!!

    ReplyDelete